На місцях є розуміння специфіки

Що дасть укрупнення господарств.

На мою думку, нинішня модель ведення лісового господарства не дозволяє ефективно використовувати ресурсний потенціал лісів. У багатьох аспектах така модель не відповідає практиці ведення лісового господарства в країнах Європейського Союзу. Лише кардинальні реформи можуть привести до виправлення ситуації. В ході реформування всі зміни мають бути виважені і комплексні. Лише таким чином буде досягнуто позитивних змін у лісовій галузі.

Дуже важливим і нагальним є впровадження новітніх технологій, забезпечення кожного напрямку діяльності сучасною ефективною технікою з використанням прогресивних технологій. Слід комплексно змінити підходи і принципи управління лісами і особливо щодо їх охорони.

Питання укрупнення лісових господарств надзвичайно актуальне й необхідне у процесі реформування лісової галузі. Саме завдяки цьому галузь стане міцнішою, це сприятиме її розвитку в інтересах зростання економіки. Це дасть більше можливостей у фінансовому й технічному забезпеченні. Переконаний, що кожне обласне управління лісового та мисливського господарства повинне самостійно розробити схему та конфігурацію лісгоспів в області, оскільки лише на місцях є чітке розуміння специфіки області, її економічних показників, обсягів заготівлі, обсягу реалізації та інше, і тим самим буде прийнято найбільш доцільну модель об’єднання підприємств.

Реформування дасть змогу зменшити витрати на управління, зменшить обсяг документації, зможе неминуче підвищити ефективність адміністрування, що в підсумку забезпечить ріст продуктивності праці і збільшить прибуток підприємств галузі. Крім цього, хотів би звернути увагу, що після укрупнення лісгоспів податкові надходження до місцевих бюджетів не зменшаться. Навпаки, паралельно з реформуванням лісової галузі, у стінах Верховної Ради зареєстровані Законопроєкти № 5244 і № 5245. Ними передбачено, що половину від ПДФО перераховувати до бюджету за місцем проживання (податкової адреси) працівника, а іншу половину, як і було, залишити за місцем реєстрації юридичної особи або її структурного підрозділу.

Разом з цим, маю надію на те, що після схвалення Кабінетом Міністрів України «Концепції розвитку мисливського господарства в Україні на період 2021–2025 рр.», масштабна реформа відбудеться і у сфері мисливського господарства.

Попереду багато сумлінної, вдумливої, відповідальної та виваженої роботи. Лише тоді можна буде вести мову про успішне комплексне реформування й розвиток лісового і мисливського господарства держави.

Ігор КАЛІНІЧЕНКО,
заступник Голови Громадської
ради при Держлісагентстві,
Газета “Природа і суспільство”