Про скандал з деревиною, топ-товари та новий магазин — в ІКЕА розповіли про плани компанії в Україні

20 грудня 2021 19:08
Автор Леся Соловчук

В IKEA довго вивчали, чим Київ відрізняється від інших міст. Фото:  IKEA

В IKEA довго вивчали, чим Київ відрізняється від інших міст. Фото: IKEA

За півтора роки роботи в Україні шведська корпорація IKEA вже розширила у півтора рази свій асортимент і має плани, як задовільнити попит українців на креативні рішення планування простору.

Про те, як обирають товари для українців і чим завершились перевірки в компанії після звинувачення у використанні нелегально зрубаної деревини, завезеної з України, розповіла в інтерв’ю  в.о. заступника менеджера ІКЕА в Україні Ольга Ільчишина.

Про асортимент IKEA в Україні

В.о. заступника менеджера ІКЕА в Україні Ольга Ільчишина. Фото: IKEA

В.о. заступника менеджера ІКЕА в Україні Ольга Ільчишина. Фото: IKEA

Як в IKEA підбирають асортимент для українців — компанія опирається на якісь дослідження?

– Перед виходом на новий ринок IKEA традиційно здійснює home visits — «візити в домівки», щоб краще зрозуміти спосіб життя мешканців певної країни. Дуже важливо розуміти, де і як люди живуть, працюють і спілкуються – і їх простір відображає ці моменти.

Перед тим, як вийти на український ринок, ми багато часу та зусиль приділили його вивченню. Ми здійснили чимало візитів до осель українців, щоб дізнатися про їх життєві звички, уподобання, потреби та бажання. Крім того, ми вивчали особливості країни, щоб сформувати відповідний асортимент продукції.

Ми приділили час тому, щоб проаналізувати життя людей та звернули увагу на те, як місто розташовується вздовж лівого та правого боку берега, де знаходиться бізнес-центр Києва та де збираються люди, щоб піти в кафе чи ресторан. Ми хотіли зрозуміти культурну історію та те, чим Київ відрізняється від інших міст.

З іншого боку ми помітили, що ринок нерухомості стрімко розвивається, з’являються нові споруди на околицях міста, як-от «Комфорт Таун». Ми вивчали старі будівлі та «хрущовки». Для нас напрочуд важливо розуміти відмінності між різними типами житла, щоб запропонувати асортимент, який відповідає потребам покупців.

Перед виходом на ринок IKEA вивчала, як живуть українці — і в хрущовках, і в будинках з ЖК «Комфорт Таун».Фото: IKEA

Перед виходом на ринок IKEA вивчала, як живуть українці — і в хрущовках, і в будинках з ЖК «Комфорт Таун».Фото: IKEA

Ми відвідали низку різних квартир, де живуть люди з різними доходами. Поговорили з ними про те, що їх хвилює, чого їм не вистачає та коли вони планують ремонтувати свої квартири.

Наші результати в Україні показують, що є велика потреба в креативних рішеннях для зберігання речей через обмеження житлового простору. Продажі ІКЕА в Україні виправдали наші дослідження, адже особливим попитом користувалися товари, починаючи з простих коробок і шаф до нашого модульного ряду PAX.

Чи робить компанія поправку на низьку купівельну спроможність в Україні, порівняно з європейськими країнами?

– На всіх ринках, де ми починаємо свою діяльність, наша місія полягає в тому, аби запропонувати рішення для дому, котрі поєднують чудовий дизайн, функціональність та якість, а також доступність для якомога більшої кількості людей. Ми також проводимо дослідження перед тим, як вийти на ринок, щоб зрозуміти, яка частина асортименту буде особливо важливою для місцевих жителів. Так відбувалося й під час виходу на ринок України.

Що входить в 10-ку найпопулярніших товарів, які купують українці?

– Коли ми вийшли на український ринок, помітили, що українці цінують свою кухню, адже саме на ній найчастіше збирається родина та друзі. Їжа є важливою частиною української культури, і ми спостерігаємо попит на кухонне приладдя.

Серед найпопулярніших товарів ІКЕА в Україні: OFTAST тарілка; SPRUTTIG вішак; SVAMPIG губка; BÄSTIS ролик для чищення одягу; POKAL склянка; MURVEL модуль для зберігання взуття; PÄRKLA коробка для зберігання; BOAXEL кошик; IKEA 365+ банка; RINNIG кухонний рушник.

Навіть у Швеції вже зрозуміли, що їжа є важливою частиною української культури. Фото: IKEA

Навіть у Швеції вже зрозуміли, що їжа є важливою частиною української культури. Фото: IKEA

Коли планується розширення асортименту?

– Ми почали свою діяльність в Україні з пропозиції, що налічувала 3 600 найменувань з усіх сімейств та стилів нашого асортименту. Завдяки відкриттю магазину міського формату IKEA у Києві наші українські покупці можуть обирати з асортименту вже серед 5 000 товарів та рішень для дому.

Зовсім нещодавно ми запустили новий ігровий асортимент, який складається з ергономічних меблів та smart- аксесуарів, які дозволяють кожному легко створити ідеальний ігровий простір. Ми постійно вивчаємо попит на різні категорії наших товарів в Україні, щоб краще задовольняти потреби покупців.

Про нові магазини IKEA в Україні

Багато українців були за кордоном і знають, як круто, коли IKEA «у себе вдома», а не «в гостях», з відповідною атмосферою. Будівництво такого окремого магазину є в планах?

– Ми постійно прагнемо розвивати свою діяльність так, аби задовольнити потреби наших українських покупців. Щоб оптимізувати досвід роботи з клієнтами, ми вирішили відкрити перший магазин IKEA у міському форматі. Це дозволило зробити товари ІКЕА більш доступними для покупців. Ми завжди прагнемо розвивати та покращувати взаємодію з покупцями, як у фізичному, так і онлайн-магазині.

У Нідерландах IKEA має півтора десятка своїх власних магазинів. В Україні — один магазин в ТРЦ «Блокбастер». Фото: IKEA

У Нідерландах IKEA має півтора десятка своїх власних магазинів. В Україні — один магазин в ТРЦ «Блокбастер». Фото: IKEA

Читайте також:

Перший рік IKEA в Україні: компанія хвалиться, покупці — критикують

Чи розглядають в IKEA питання виходу в регіони України? Які з них вважаєте перспективними?

– Наша мета — бути доступними для багатьох людей, тому IKEA створює нові формати, щоб бути доступною, комфортною для покупців та екологічною і сьогодні, і в майбутньому. Ми найбільше фокусуємося на тому, аби пропонувати онлайн-послуги та розвинути багатоканальне середовище з новими каналами для продажів і форматами, що відповідають новій споживацькій поведінці та тенденціям. Водночас вважаємо, що все варто робити крок за кроком.

Нещодавно в компанії обіцяли другий магазин — коли сподіватись на відкриття?

– Ми з радістю поділимося своїми планами щодо розширення, як тільки настане час.

Читайте також:

IKEA почала брати плату за самовивіз в Україні

У чому полягає українська специфіка роботи для іноземних рітейлерів?

– У кожній країні є своя система здійснення діяльності, котра вимагає часу для адаптації до неї. Ми співпрацюємо з усіма зацікавленими сторонами в Україні, щоб максимізувати нашу діяльність і продовжувати робити товари IKEA доступними для ще більшої кількості українців.

Як ставитесь до контрафактних магазинів, які продають товари компанії? Чи допомагає боротися з ними держава?

– Ми приділяємо особливу увагу вибору автентичних товарів, які можемо запропонувати нашим покупцям. ІКЕА відібрала 5000 найменувань, які відповідають потребам людей з різними смаками, мріями та прагненнями в облаштуванні дому.

Водночас для нас дуже важливо захистити права інтелектуальної власності, пов’язані з брендом IKEA. Ми відчуваємо велику відповідальність перед нашими покупцями і хочемо, щоб вони завжди могли довіряти бренду IKEA і знали, що з ним насправді пов’язано, а що ні.

Читайте також:

Вирубка карпатського лісу: ІКЕА визнала суперечливість українських законів

Коли українці зможуть купувати продукти, зокрема знамениті фрикадельки від IKEA?

– Ми знаємо, що в Україні дуже розвинута культура харчування і хотіли б привнести її в наші магазини в Україні, тому що це також унікальні продукти IKEA. З радістю поділимося своїми планами щодо цього питання, як тільки настане час.

Про блокчейн-постачання в IKEA та скандал з українською деревиною

Результати розслідування: ІКЕА не використовує незаконно заготовлену деревину для виготовлення своїх товарів. Фото: GETTY IMAGES

Результати розслідування: ІКЕА не використовує незаконно заготовлену деревину для виготовлення своїх товарів. Фото: GETTY IMAGES

Щодо скандалу про українську деревину. У компанії IKEA минулого року заявляли, що проведуть перевірку постачальників після того, як їх звинуватили у використанні нелегально зрубаної деревини, завезеної з України. Чи відомі результати перевірки?

– Ми в IKEA віримо, що у питанні покращення стану лісів у світі через відповідальне управління лісовим господарством можна досягнути більшого, працюючи пліч-о-пліч, а не поодинці. Ми завжди дуже серйозно ставимося до звітів та висновків громадських організацій та інших зацікавлених сторін.

Після звіту Earthsight ми негайно почали розслідування їхніх звинувачень. Дослідження проводилися відповідно до суворих і комплексних вимог IKEA у сфері лісового господарства.

ІКЕА не використовує незаконно заготовлену деревину для виготовлення своїх товарів. Результати розслідування третіх сторін, проведеного ТОВ «Легалліс» (Legallis LLC), яке включало відвідування лісових ділянок, та наше власне внутрішнє розслідування, проведене командою спеціалістів з лісового господарства, не показало жодних ознак того, що незаконно вирубана деревина потрапила в наш ланцюг постачання.

Працюючи в Україні разом із багатьма зацікавленими сторонами, у тому числі з урядовими інституціями та екологічними групами, IKEA продовжує вживати заходів та брати участь у діалогах щодо подолання незаконного використання санітарних рубок впродовж періоду тиші.

Ми вважаємо, що було досягнуто певного колективного прогресу, і підтримуємо безпосередні заходи, яких FSC в Україні вживає для подальшого покращення ситуації, у тому числі щодо призупинення роботи кількох власників сертифікатів, які порушили вимоги.

Крім того, IKEA підтримала впровадження нового Національного лісового стандарту, і зараз ми впроваджуємо технологію блокчейн у наших українських ланцюгах постачання деревини, щоб забезпечити подальше відстеження за нею.

thepage.ua