Призначення Абрамовського Романа Романовича – Стенограма

ЗАСІДАННЯ ДВАДЦЯТЬ ВОСЬМЕ

Зал засідань Верховної Ради України

19 червня 2020 року, 10 година

Веде засідання Голова Верховної Ради України РАЗУМКОВ Д.О.

11:18:01

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Шановні колеги, час “години запитань до Уряду” вичерпаний. Дякую, шановний пан Прем’єр-міністр, дякую, шановні колеги з уряду. 

Пропоную переходити до нашої роботи. Дякую, Денис Анатолійович.

Шановні колеги, вам запропонований до розгляду проект Постанови про призначення Абрамовського Романа Романовича міністром захисту довкілля та природних ресурсів України (реєстраційний номер 3586).

Питання про призначення на посаду члена Кабінету Міністрів України розглядається Верховною Радою України згідно зі статтями 83, 85 та 114 Конституції України за поданням Прем’єр-міністра України відповідно до пропозицій, які внесені депутатською фракцією політичної партії “Слуга народу”, до складу якої входить більшість народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України і яка має права коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України.

Прем’єр-міністр України Денис Анатолійович Шмигаль вніс до Верховної Ради подання про призначення Абрамовського Романа Романовича на посаду міністра захисту довкілля та природних ресурсів України, відповідні матеріали вам були роздані.

Пропонується наступний порядок розгляду цього питання. Представлення кандидата Прем’єр-міністром України – до 2 хвилин; виступ кандидата на посаду міністра захисту довкілля та природних ресурсів – до 3 хвилин; запитання до кандидата від депутатських фракцій і груп – до 21 хвилини; запитання до кандидата від народних депутатів України – до 6 хвилин. Після цього співдоповідь комітету – до 2 хвилин і прийняття рішення. Не буде заперечень до порядку? Можемо працювати.

До слова запрошується для представлення кандидата Прем’єр-міністр України Денис Анатолійович Шмигаль.

11:21:55

ШМИГАЛЬ Д.А.

Шановний пане Голово Верховної Ради, шановна президія, шановні народні депутати, шановні українці! Ви знаєте, що урядом було прийнято рішення і Міністерство енергетики і захисту довкілля було розділено на два міністерства: Міністерство енергетики і окремо Міністерство захисту довкілля і природних ресурсів. Відповідно на сьогоднішній день є необхідність у призначенні профільного міністра, що значно підвищить якість роботи у сфері екології і охорони довкілля, використання природних ресурсів.

Роман Романович Абрамовський – діючий заступник міністра енергетики та захисту довкілля. Працює на цій посаді з жовтня 2019 року, має надзвичайно успішний досвід роботи як у бізнесі, так і в державній службі, в державному управлінні. Тому після наших співбесід, консультацій з Романом Романовичем було прийнято рішення, що він візьме на себе таку велику відповідальність за екологію України, і відповідне подання було здійснено мною.

Тому прошу розглянути відповідно до пункту12 частини першої статті 85 та частини четвертої статті 114 Конституції України за пропозицією депутатської фракції політичної партії “Слуга народу”, яка згідно з частиною десятою статті 83 Конституції України має права коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України дев’ятого скликання, про призначення Абрамовського Романа Романовича  міністром захисту довкілля та природних ресурсів України.

Дякую.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Для виступу запрошується кандидат на посаду міністра захисту довкілля та природних ресурсів України  Абрамовський Роман Романович.

11:24:01

АБРАМОВСЬКИЙ Р.Р.

Добрий день, шановні народні депутати! Насправді в екологічній політиці на сьогодні дуже багато викликів. Всі ці виклики нам зрозумілі. Я чітко знаю, що робити, щоб ліквідувати і наслідки промислового забруднення, і адаптуватися чи запобігати змінам клімату, багато питань в  лісовому господарстві, багато питань в інфраструктурі поводження з відходами,  в тому числі з радіоактивними  відходами. Ми вступили  в період маловоддя. Це теж неабиякий виклик, з якому прийдеться дати раду і боротися з цим маловоддям, використовуючи всі наявні в нас можливості і ресурси. І є питання, які стосуються рибного господарства і рибної політики в тому числі. Знаю, в мене є чіткий план як зробити так, щоби рибне господарство і взагалі рибні ресурси приносили користь державі, не окремим ділкам, а саме державі Україна.

Якщо український парламент надасть мені можливість проявити себе на посаді міністра захисту довкілля та природних ресурсів України, найближчим часом представлю чіткий покроковий план, який буде корелюватися з програмою діяльності уряду. Ви мали можливість ознайомитися з її екологічним блоком, не думаю, що були якісь суттєві зауваження до нього. Ми зробимо чіткий план реалізації цієї програми і будемо його виконувати на протязі всієї каденції нашого уряду.

Дуже дякую уряду, всьому  українському уряду за те, що розділили міністерства, які були об’єднані влітку 2019 року. Це дасть можливість більше сконцентруватися в нашому міністерстві на екологічній політиці і на ощадливому використанні природних ресурсів.

Сподіваюсь, що буду дуже плідно  співпрацювати з парламентом, тому що без парламенту ми не  зможемо провести системні реформи, які в нас на порядку денному на сьогодні існують. Це і реформа ринку деревини, це і реформа рибної галузі, це реформа стосовно контролю зменшення запобігання промислового забруднення, адаптації до змін клімату, системи торгівлі викидами у тому числі.

Готовий відповісти на всі запитання народних депутатів. Буду дякувати завчасно за підтримку.  Дякую.

Веде засідання Перший заступник Голови Верховної Ради України

СТЕФАНЧУК Р.О.

11:26:20

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Шановні колеги, прошу записатися  на запитання до кандидата від депутатських фракцій і груп. Будь ласка.

Народний депутат Рущишин Ярослав Іванович, фракція політичної партії “Голос”.

11:26:48

РУЩИШИН Я.І.

Прошу передати Наталії Піпі слово.

ГОЛОВУЮЧИЙ.   Ще раз. Я не почув.

11:26:54

ПІПА Н.Р.

Доброго дня! У мене таке питання загалом з екологічними оцінками (я  би попросила пана переді мною  відійти, щоб я могла бачити міністра) проблемою екологічної оцінки і, зокрема, питання по всій Україні. Мене цікавить, зокрема,  Львів і Львівська область. Скажіть, будь ласка,  що ви зробите, щоб це змінити?

11:27:19

АБРАМОВСЬКИЙ Р.Р.

Дякую за запитання.

Якщо ви кажете про стратегічну екологічну оцінку, то, насправді, є прийнятий законопроект, який по суті формалізував процес стратегічної екологічної оцінки, але не наповнив її сутністю. Тобто зараз це в більшості формальна процедура і формальний підхід у суб’єктів оцінки до складання такої оцінки. Ми плануємо взагалі змінити, внести пропозиції щодо зміни в законопроект про стратегічну екологічну оцінку, щоб, дійсно, наповнити її сенсом. Щоб ця оцінка, коли ми кажемо про оцінку документів державного планування, щоб вона, дійсно, враховувала інтереси громади, екологічні аспекти. Якщо ми кажемо про оцінку державних програм, цільових державних програм, щоб ця оцінка давала нам змогу, дійсно, оцінити на довгу перспективу, до чого призведе, які будуть наслідки тієї чи іншої програми. Так, у нас є на порядку денному зміни до Закону “Про стратегічну екологічну оцінку”.

Дякую.

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую.

Будь ласка,  Власенко Сергій Володимирович, фракція політичної партії “Всеукраїнське об’єднання “Батьківщина”.

11:28:23

ВЛАСЕНКО С.В.

Шановний Романе Романовичу, представляючи вас, Прем’єр-міністр сказав, що ви  фахівець з державного управління. Ви вийшли і три хвилини нам розказували гасла, десять разів використали слово реформа, жодної програми не надали. Ви черговий, вибачте, при всій повазі до вас, ви черговий “кіт у мішку”, якого нам пропонують: без програми, без бачення, без нічого. При цьому ви сказали про те, що ви ще потім, ви кажете, оберіть мене зараз, а програму я вам дам пізніше, і при чому, ви сказали, що ви дасте програму на підставі програми уряду. Я вам просто хочу сказати, що вчора програма уряду не була підтримана цим парламентом. Тому не треба щось робити і корелювати це з програмою уряду, яка не підтримується українським парламентом.

У мене просте питання до вас: чи не краще було б вам як кандидату прийти в цю залу з готовою програмою, її доповісти депутатам, показати ваше розуміння проблематики, щоб ми могли вас підтримати або не підтримати? Хоча ми як опозиція не підтримуємо кадрові призначення уряду.

11:29:33

АБРАМОВСЬКИЙ Р.Р.

Дякую за ваше питання.

По-перше, хочу сказати, що прийняття або відхилення програми діяльності уряду ніяк не вплине на складання програми діяльності міністерства. Чому, я вам поясню. Тому що екологічний аспект цієї програми, над яким я теж особисто працював, на мою думку, виписаний досить професійно. Там є і обчислювані результати, і конкретні кроки, які будуть здійснені,  там є вся проблематика, яка існує на сьогодні.

Я вимушений не погодитись з вами в тому, що програма діяльності уряду в частині екологічної політики виписана якось погано чи там вона несуттєва, а на сьогодні давати і займати дуже багато часу на викладання своєї програми перед народними депутатами, вважаю, просто було недоцільним. Я можу окремо зустрітися з фракцією вашою і доповісти в деталях усі кроки, які ми будемо робити, якщо буду обраний на посаду міністра захисту довкілля та природних ресурсів.

Дуже дякую.

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую.

Будь ласка, народний депутат Бондар Віктор Васильович, депутатська група “Партія “За майбутнє”.

11:30:40

БОНДАР В.В.

Прошу передати слово Яценку Антону.

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Антон Яценко, будь ласка.

11:30:45

ЯЦЕНКО А.В.

Шановний пане Абрамовський, ми вас у комітеті знаємо як такого досить сильного професіонала дійсно. Але в мене і в нашої групи – депутатської групи “За майбутнє” є питання. От ви знаєте, що буквально, коли об’єднали два міністерства, це була дуже така велика помилка і зараз ми її виправляємо, було скорочено фактично на три четвертих всі екологічні програми, та ж сама 1270, та ж сама 1500, та ж сама програма взагалі на 100 відсотків скорочена – це субвенція. І зараз за рахунок фонду COVID все це можна було б поновити. Тому, які ви маєте плани щодо цього, яка у вас співпраця з Мінфіном очікується, щоб ми це питання швидко вирішили? Тим паче, що на бюджетному комітеті прийнято рішення рекомендувати Мінфіну це зробити. Хотілось би дуже чітко почути вашу позицію щодо цього питання.

Дякую.

11:31:44

АБРАМОВСЬКИЙ Р.Р.

Дякую за питання.

Ми не один раз, дійсно, дискутували по цьому вопросу в комітеті і однозначно і комітет, і міністерство прийшли до висновку, що пригнічувати, скажімо так, екологічні програми за рахунок інших програм – це неправильно.

Дійсно, я буду звертатися до Мінфіну особисто, дискутувати з міністром, з Прем’єр-міністром Денисом Анатолійовичем Шмигалем з приводу того, щоб повернути, в якійсь частині повернути програму і 1270, і 1500. Щодо субвенцій, я думаю, що це вже буде питання обговорення на наступний рік і тут буде дискусія. Ми готові до цієї дискусії долучитися як міністерство і все ж таки прийняти об’єктивне рішення. Тобто все буде виходити з того, які гроші будуть виділені на наступний рік по обом програмам – 1500 і 1270. Можливо, їх буде достатньо, а механізм розподілення цих ресурсів буде прозорим і зрозумілим для громад, для всієї України. Але 100 відсотків, що ми будемо проводити консультації і наша мета – повернути ці гроші і використати їх максимально в цьому році.

Дякую.

Веде засідання Голова Верховної Ради України РАЗУМКОВ Д.О.

11:32:58

ГОЛОВУЮЧИЙ. Нестеренко Кирило Олександрович.

11:33:00

НЕСТЕРЕНКО К.О.

Доброго дня. Прошу передати слово Овчинниковій Юлії

11:33:08

ОВЧИННИКОВА Ю.Ю.

Доброго дня, шановний Романе Романовичу. Є декілька маленьких запитань: два стратегічних, одне практичне.

Значить, перше. Нещодавно Європейський Союз прийняв стратегію збереження біорізноманіття. Чи плануєте розробити подібний документ в Україні?

Друге питання. Вже 5 років в Україні відсутній документ по розробці лісової політики. 2010-2015 була цільова програма по збереженню лісів. Ми на комітеті вирішили розробити подібний документ, але дуже просимо долучитись вас, тому що виконавцем основним є саме міністерство.

І останнє питання, практичне тим, що зараз приблизно сім національних природних парків залишаються у підпорядкуванні Держлісагентства. В 2009 році був наказ, відповідно до якого, президентський, вони підуть під підпорядкування Міністерства енергетики. Прохання взяти на особистий контроль, щоб всі національні природні парки були у підпорядкуванні міністерства.

Дякую.

11:34:09

АБРАМОВСЬКИЙ Р.Р.

Дякую, Юлія Юріївна.

Я почну з кінця. Однозначно, всі природні парки, тим більше нам зараз, ну, досить просто це зробити, нескладно, всі природні парки, які у підпорядкуванні держави, будуть переведені під управління міністерством, включаючи і національні природні парки, які зараз знаходяться в управлінні Держлісагентства. Це перше.

Щодо біорізноманіття. Ми повністю підтримуємо, звісно, і Бернську конвекцію, і буде розроблена стратегія щодо збільшення біорізноманіття в Україні, а потім і національний план дій до 2030 року. Таке доручення вже дано профільному заступнику, на сьогодні це Ірина Ставчук. І вона буде розробляти, ну, і все міністерство, ясно, під моїм контролем, буде розробляти цю концепцію. Ми видамо на розсуд комітету. Потім на підставі неї буде розроблена і опублікована стратегія, ну, і далі національний план дій.

Щодо лісової політики. Нам треба прийняти на сьогодні всі законодавчі акти, які ми запланували, що стосується збереження лісів як одного блоку, і другий блок – це використання лісів як природного ресурсу. Це має бути збалансованими діями. Абсолютно збалансовані, де в кінці ми будемо бачити, що залісеність і кількість лісів буде збільшуватися, і хоча би там приблизиться до європейських норм.

Враховуючи те, що ви сказали по біорізноманіттю. Хочу сказати, що ще ми будемо підтримувати повністю Закон про Смарагдову мережу. Зараз вже Смарагдова мережа нанесена на публічну кадастрову карту України. Це велике досягнення, але ми не зупиняємося на цьому. Ми чекаємо на закон, працюємо спільно з комітетом над цим питанням.

Дякую.

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Саврасов.  

Геращенко Ірина Володимирівна.

11:36:00

ГЕРАЩЕНКО І.В.

Шановний пане кандидате, міністр – це політична посада. І ви маєте розділяти тоді принципи команди, до якої ви плануєте долучитися. Ваша команда розпочала свою бурхливу діяльність з того, що вона взагалі ліквідувала Міністерство екології, показавши тим, що проблема екології для неї не існує. Навіщо ви туди йдете? Це перше питання.

А друге питання. Якщо ви туди йдете, то що ви збираєтесь робити з двома проблемами? Перша – це проблема переробки сміття, яка насправді стала лобістською і корупційною давно в Україні. І по суті тут потрібно ще дуже багато змінювати до європейських стандартів.

І друге. Це нова проблема, дуже гостра – обміління річок. На жаль, так само там є багато корупційних складових. Це незаконний видобуток піску і таке інше, і відсутність нормальної практики європейської врятування українських річок.

Дякую.

11:37:00

АБРАМОВСЬКИЙ Р.Р.

Дякую.

Знову почну з кінця. Щодо водних ресурсів. Я почав з того, що ми вступили в такий період маловоддя. Вони трапляються раз на 30-40 років, тривають різний час. Досвід показує, що там і 10 років було, і були й більше такі періоди. Але що ми будемо робити в цьому питанні.

По-перше, головним своїм завданням ставлю, щоб відновити водно-болотні угіддя. Це все питання, які стосуються змін клімату. В першу чергу ми можемо штучно регулювати, звісно, водний режим. Там обмежувати гідроелектростанції, обмежувати водний транспорт. Це робиться і зараз. Але глобально це не змінить ситуацію. Глобально змінити ситуацію можна тим, що запобігти неощадливому використанню водних ресурсів. Це з приводу того. Там видобуток піску менше впливає на питання маловодності, але теж впливає, бо гідрогеологія змінюється.

Що стосується, чому я йду в цю команду. По-перше, коли я прийшов в команду на посаду заступника міністра, міністерства вже були розділені. Хто знає мене там з народних депутатів, чітко розуміють мою позицію. З першого дня, навіть на співбесіді я сказав про те, що неможна об’єднувати наскрізну і секторальну політику, це неправильно.

Дуже дякую сьогоднішньому уряду, який розділив ці політики і розділив по факту органи управління. Тобто я йду в команду, яка розуміє, що екологічна політика є наскрізна, що вона не може бути об’єднана з жодною із політик, які є секторальними.

Дякую.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Славицька Антоніна Керимівна.

11:38:36

СЛАВИЦЬКА А.К.

Колтуновичу прошу передати слово.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колтунович Олександр Сергійович.

11:38:40

КОЛТУНОВИЧ О.С.

Дякую, шановний Дмитро Олександровичу.

В мене буде питання, наступні кілька питань до кандидата на посаду міністра екології.

Насамперед я хотів би запитати щодо показників ефективності, які планує досягнути пан міністр, і, зокрема, економічні інструменти, які будуть застосовані для пониження рівня енергомісткості.

Другий момент. Цікавить кількість установ для поводження з побутовими відходами, яка їх збільшиться кількість.

Третє. Так само, яким буде відсоток викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і в поверхневі води? Нас цікавлять конкретні цифри і конкретний період, коли ми будемо досягати.

Ну, і, безмовно, питання імплементації природоохоронних директив. Яка ресурсна база фінансова потрібна вам для того, щоб перейти на ці, виконати ці стандарти щодо якості атмосферного повітря, зменшення забруднюючих речовин, які попадають у водні ресурси. І в який період і в який рік ми це зможемо досягнути?

Дякую за відповідь.

11:39:45

АБРАМОВСЬКИЙ Р.Р.

Дякую. Дуже ґрунтовні запитання.

Почну з першого. Щодо обчислювальних показників. Ми зараз підготувати, вже вносили в Раду, але зміна уряду, зараз знову готовий до внесення в Раду Закон про зменшення, запобігання та контроль промислового забруднення. Це імплементація 75 Директиви ЄС щодо зменшення промислового забруднення, так звані інтегровані дозволи. Після впровадження цих дозволів наші плани такі, що промислове забруднення до 2025 року, я маю на увазі саме удільне забруднення. Удільні показники вони мають зменшитися на 22 відсотки від стану сьогоднішнього.

Що стосується відходів. Знову ж ми імплементуємо 98 Директиви ЄС щодо управління відходами. Скільки буде там побудовано заводів, мені важко сказати, переробних. Ми маємо створити умови, які наряду з іншими умовами, шановні народні депутати, з доступом до правосуддя, захистом інвестицій і так далі призведуть до того, що будуть вкладатися приватні, підкреслюю, приватні інвестиції в сміттєпереробну галузь.

Але це не обмежується тільки побутовим сміттям. Також ми хочемо врегулювати, нормально врегулювати поводження з небезпечними відходами для того, щоб не їздили і не утилізувалися документи, а дійсно, перероблялися, утилізувалися небезпечні відходи. Ми хочемо ввести систему розширення відповідальності виробників, яка при її впроваджені сама собою при виконанні показників зменшить порядку на 25 відсотків кількість побутових відходів, які потрапляють на полігон для захоронення. Сама пособі ієрархія поводження з відходами, де головним принципом є неутворення відходів, вже зменшить ці показники.

Щодо скидів у водні об’єкти. Ми приєдналися до рамкової Водної директиви ЄС. І там є таке поняття, як добрий стан водойм. Звісно, що наша програма, так, це не такий невизначений, скажімо, в цифрах термін, але це європейський термін. Наша програма полягає в тому, щоб досягнути доброго стану водойм хоча б для…

ГОЛОВУЮЧИЙ. Лунченко Валерій Валерійович.

11:41:58

ЛУНЧЕНКО В.В.

Прошу передати слово Горвату.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Кому, ще раз? Вас нечутно, шановний.

ЛУНЧЕНКО В.В. Роберту Горвату.

11:42:05

ГОРВАТ Р.І.

Доброго дня. Шановний Роман Романович, у мене дрібне запитання, але воно може зберегти державі десятки мільйонів гривень і убезпечити жителів гірських районів України від повеней. Мова іде про дозвіл на видобування гравію, який, наприклад, наскільки я знаю, у Закарпатті, я з Ужгорода, у Закарпатті років 8 або 9 цей дозвіл неможливо дістати, тому що у вашому майбутньому відомстві за дозвіл видобування гравію в річках Закарпаття, Івано-Франківщини, Львівщини, Чернівецькій області просять хабара приблизно 15-20 тисяч доларів. Що стається потім? Люди не можуть дістати дозвіл і видобувають гравій незаконно. І всі контролюючі органи на місцях дістають хабарі. Належним чином  згідно проектів…

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, шановні колеги.  Дякую.  Ні, шановні колеги.

11:43:11

АБРАМОВСЬКИЙ Р.Р.

Дякую за це питання.

Думаю, що я кінцівку теж зрозумів.

Я вам хочу відповісти так. Видобування гравію у гірських річках, видобування піску, видобування кварцитів, видобування нафти, газу, будь-яких природних ресурсів не має бути пов’язане з будь-якими корупційними ознаками. Це ключова теза. Тобто ми не будемо окремо врегульовувати питання хабарів чи їх відсутності, чи  присутності при видобуванні гравію. Ми зробимо… Я буду сподіватися на те, що мені вдасться зробити прозору політику в природокористуванні як такому і в надрокористуванні окремо. Тобто ці процеси, про які ви кажете, вони в більшості були пов’язані зі старою командою, яка знаходиться і в Держгеонадрах, і в Держгеоконтролі, і так далі, в геоінформації. Я все це розумію. Звісно, що це буде лейтмотивом в боротьбі з корупцією, якщо вас влаштовує така відповідь.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Шановні колеги,  переходимо до голосування. А, ні…

Шановні колеги, ще два запитання від народних депутатів. Запишіться, будь ласка, на запитання від народних депутатів.

Пане кандидате, поверніться, будь ласка, ще два питання.

Бабенко Микола Вікторович.

11:45:22

БАБЕНКО М.В.

Передайте, будь ласка,  слово Шахову.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Горвату, да? Шахову?

Горвату включіть мікрофон.

11:45:36

ГОРВАТ Р.І.

Дуже дякую за можливість продовжити питання своє.

Ще раз, Роман Романович, що стається,  якби, наприклад, департаменти в регіонах, в Закарпатті, водники, рибники, департамент екології сіли, дали задачі проектантам спроектувати в кожному місці, де тече гірська річка, місця, де виливає. Що стається?   Намивається гравій, річка вимиває  береги, потім виходить з берегів і заливає села. Замість того ми можемо збільшити дно, дати дозвіл. Це робочі місця, це на місцях робляться зараз об’єкти і ДФРР, і соцеконом. І тоді русло збільшиться, не буде виливу води в селі чи на пасовища, чи на ріллю.

Я дуже прошу дати дозвіл на добич гравію на місця, це вирішить питання,  ніколи ніхто із  області не буде просити…

11:46:50

АБРАМОВСЬКИЙ Р.Р.

В мене є пропозиція. Давайте, щоб зараз я не казав так це чи ні, давайте зробимо просто нараду таку, викличемо всі відповідні органи: Держводагентство, Держгеонадра, Держгеоконтроль,  можливо, ДФК – і          проведемо таку нараду і визначимось, можливо, ви праві. І на сьогодні я не можу сказати, так чи ні, але гарантую, що ми зробимо таку нараду і зробимо висновки.

Дякую вам.     

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Геращенко Ірина Володимирівна. 

11:47:17

ГЕРАЩЕНКО І.В.

Гончаренку, будь ласка, передайте слово.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Гончаренко Олексій Олексійович.

11:47:22

ГОНЧАРЕНКО О.О.

Олексій Гончаренко, “Європейська солідарність”.

Маю до вас два запитання. Перше. Як ви відноситесь і ваша оцінка  рішення, коли воно приймалося про об’єднання Міністерства енергетики і Міністерства екології в такого дивного гібридного якось монстра – екології  і енергетики. Чи це спрацювало? Що це дало?  І ваше відношення  до цього як управлінця.

Друге запитання стосовно  міста Києва. Бортницька станція аерації –  надзвичайно важливий проект. Тож в мене до вас запитання, ваше відношення як  міністра до цього проекту. І що ви будете робити, щоб щонайшвидше цей проект був зреалізований?

Дякую.

11:48:09

АБРАМОВСЬКИЙ Р.Р.

Дякую.

Знову з кінця. По Бортницькій станції аерації. Колись, в минулому скликанні Верховної Ради, я мав честь  працювати  заступником міністра, і насправді ми закінчували переговори з японським агентством JICA щодо фінансування цього заходу, а з колишнім міністром екології і природних ресурсів у палких таких дискусіях ми все ж таки добилися того, щоб міністерство профінансувало роботу на “піонерних” мулових полях. Я чітко розумію це питання, дуже добре, зараз, в принципі, все, що треба від міністерства, яке опікується екологічною політикою, зроблено по цьому питанню, і м’яч на полі Департаменту житлово-комунального господарства КМДА. Тобто все, що буде треба від міністерства, звісно, ми будемо опрацьовувати і погоджувати в межах компетенції і в законодавчому порядку.

Щодо роз’єднання міністерств, приєднання, потім роз’єднання, я вже у двох словах відповів Ірині Геращенко. Я скажу так, і доповідав комітету, що синергія, яка очікувалася, досягнута не була.

Дякую.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Дякую, шановний кандидат.

До слова запрошується голова Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики та природокористування Олег Володимирович Бондаренко.

Після цього переходимо до голосування, запросіть народних депутатів до зали, будь ласка.

11:49:32

БОНДАРЕНКО О.В.

Доброго дня, шановні колеги. Комітет Верховної Ради з питань екологічної політики та природокористування на своєму засіданні 3 червня 2020 року розглянув проект Постанови Верховної Ради України про призначення Абрамовського Романа Романовича на посаду міністра захисту довкілля та природних ресурсів України. Комітет прийняв рішення підтримати подання Прем’єр-міністра України Шмигаля Дениса Анатолійовича про призначення Абрамовського Романа Романовича міністром захисту довкілля та природних ресурсів України.

Окремо хочу сказати, шановні колеги, на нашому засіданні Роман Романович склав іспит, який тривав півтори години, він склав його з честю. Я дуже прошу підтримати та проголосувати.

Дякую.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Готові голосувати? Переходимо до прийняття рішення.

Відповідно до статті 85, 114 Конституції України ставлю на голосування для прийняття в цілому проекту Постанови (реєстраційний номер 3586) про призначення Абрамовського Романа Романовича на посаду міністра захисту довкілля та природних ресурсів України.

Готові голосувати? Прошу підтримати та проголосувати.

11:51:19

За-264

Рішення прийнято. Вітаю!

Відповідно до статті 10 Закону України “Про Кабінет Міністрів України” особа, призначена на посаду члена Кабінету Міністрів, у день свого призначення перед вступом на посаду складає на пленарному засіданні Верховної Ради присягу. Почекайте, можна я дочитаю. Для складання присяги на трибуну запрошується міністр захисту довкілля та природних ресурсів України Абрамовський Роман Романович.

Покажіть, будь ласка, голосування по фракціях.

АБРАМОВСЬКИЙ Р.Р. Я, Абрамовський Роман Романович, усвідомлюючи високу відповідальність члена Кабінету Міністрів України, урочисто присягаю на вірність Українському народові. Зобов’язуюсь додержуватися Конституції України та законів України, зміцнювати суверенітет та незалежність України, обстоювати права і свободи людини та громадянина, дбати про добробут Українського народу, сталий демократичний розвиток суспільства.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Вітаю!

https://www.rada.gov.ua/meeting/stenogr/show/7463.html