Відповідальний бізнес: чому компанії стають більш екологічними і як це впливає на планету

Віта Вітовська
24 Липня 2021 17:30

Екологічний підхід до ведення бізнесу – це відповідальне ставлення до підприємництва, до того ж це вигідно самим компаніям. По-перше, такий підхід знижує загальні виробничі витрати. По-друге, покращує відносини з клієнтами та партнерами через позитивний вплив на довкілля. Розповідаємо, які світові та українські компанії використовують екологічний підхід.

Чому екологічна тема важлива для бізнесу

Опитування PwC показує, що 70% українських респондентів віддають перевагу товарам, які вказують прозору і правдиву інформацію про своє походження.

У світі ситуація трохи інша. Згідно з опитуванням PwC Global Consumer Insights Survey, на першому місці для споживачів – турбота компанії про довкілля: цей показник становить 55%, тоді як в Україні – 36%.

Але ця цифра буде збільшуватися, адже молоді покоління міленіалів та зумерів віддають перевагу екологічній темі. Так, 80% вважає, що уряди й бізнес повинні докладати більше зусиль для захисту довкілля.

Боротьба з пластиком

Одна з найважливіших проблем у питанні захисту довкілля – збір і перероблення пластику. Кілька десятків найбільших світових компаній, серед яких – Microsoft, Dell, HP, General Motors, Interface, IKEA тощо об’єдналися в межах ініціативи NextWave.

Проєкт передбачає розвиток ланцюжків виробництв, у яких буде використовуватися перероблений пластик, зібраний в океанах. Інші ж різновиди пластика використовуватимуться дедалі менше.

Учасники ініціативи розповідали, що щороку у світовий океан потрапляє понад 8 млн тонн пластикового сміття. Якщо нічого не зробити, то вже через п’ять років обсяг пластику в океані досягне 150 млн тонн.

Компанії, які приєдналися до NextWave, говорять, що використання у виробництві переробленого пластику й перехід до економіки замкнутого циклу може змінити ситуацію на краще.

Українська компанія «Моршинська» у 2020 році презентувала оновлений дизайн своєї пляшки. Змінився фірмовий шрифт і малюнок-тиснення, але головне досягнення нового дизайну – для виготовлення пляшки використовують на 15% менше пластику.

На сайті компанії «Моршинська» є мапа з пунктами сортування тари та рекомендаціями щодо підготовки пляшок до перероблення.

Зниження впливу на довкілля

Зараз у світі можна побачити помітні результати в напрямі економії електроенергії внаслідок використання відновлюваних джерел, які в останні роки стали більш доступними. Великий бізнес показує, що можна бути успішним і одночасно екологічним і стійким стосовно навколишнього середовища.

Наприклад, компанія Unilever взяла на себе зобов’язання до 2030 року вдвічі знизити вплив на довкілля.

В Україні підприємство «Фармак» уже кілька років утримує позитивну динаміку щодо якості очищення стічних вод – показники значно нижчі від тих, які дозволені згідно з нормативними документами. Для цього в Шостці спорудили інноваційну лінію очищення стічних вод. Ще компанія здійснює інвентаризацію відходів, а в кожному виробничому підрозділі створено реєстрові карти утворення відходів і розроблено процедуру поводження з ними.

Zero waste

Це філософія з конкретною концепцією: використовувати всі можливі ресурси та інструменти, щоби повністю виключити відходи, а не відправляти їх на звалища.

Наприклад, компанія Apple відзвітувала про те, що всі заводи зі збірки її пристроїв отримали сертифікат нульового показника відходів Zero Waste to Landfill.

Автовиробник Subaru повторно використовує або переробляє все. Єдиний завод із виробництва машин Subaru в США і два заводи компанії в Японії понад 12 років не відправляють нічого на місцеві звалища.

Прагнення Subaru досягти нульових відходів добре впливає на довкілля. Для самої компанії це рішення принесло гарні результати. Щойно завод автоконцерну в США став zero waste, виявилося, що щороку Subaru економить від одного до двох мільйонів доларів.

В Україні торговельна мережа «Сільпо» кілька років тому спільно з проєктом «Україна без сміття» почала відкривати у своїх супермаркетах мобільні станції з приймання відсортованого сміття. Там приймають пластик, скло, макулатуру й метал, а за здавання сировини покупці отримують від «Сільпо» бали на карту «Власний рахунок».

Боротьба з вирубуванням дерев

За даними німецької організації «Форум з екології та паперу» (FÖP), для виробництва паперу вирубується кожне п’яте дерево на планеті. При цьому деревину постачають не тільки з так званих стійко керованих лісів, які експлуатуються з дотриманням низки принципів – зокрема забезпечення їхньої охорони та відновлення.

Площа джунглів – «зелених легень планети», які мають ключове значення в боротьбі зі зміною клімату, – продовжує скорочуватися. За оцінками Міжурядової групи експертів зі зміни клімату, близько 20% глобальних викидів CO2 зумовлено знищенням лісів і його наслідками. У Greenpeace також підкреслюють, що 80% усіх пралісів планети вже знищені, а ті, що залишилися – знаходяться під загрозою. За даними FÖP, щорічно у всьому світі знищується 13 млн гектарів лісу.

Компанія BlaBlaCar співпрацює з PUR Projet – це організація, яка бореться за збереження лісів. Завдяки цьому партнерству вони підтримують місцеві компанії, що захищають лісові масиви в найбільш проблематичних регіонах, де вирубування лісів набуває катастрофічних масштабів – у Південній Америці, Африці та Азії. Також компанія висаджує нові дерева від імені кожного з партнерів BlaBlaCar.

Український розробник програмного забезпечення та системний інтегратор inBase зі своїми продуктами Deals та Megapolis.DocNet допомагає бізнесу впроваджувати електронний документообіг.

Відмова від паперових документів позитивно впливає на екологію. Наприклад, якщо один офісний співробітник використовує 40 аркушів паперу на день, то приблизно половину з них він викидає – у середньому 30 кг паперу на рік лише на одного співробітника в одній компанії. Це недоцільне використання ресурсів, яке погано впливає на довкілля та екологію.

Loading