Втрачений зв’язок і заблоковані шляхи евакуації: новий звіт докладно описує проблеми та героїзм катастрофічних лісових пожеж на Мауї

Холлі Ян

Голлі 

Ян , CNN 
Оновлено о 23:04 за східним часом, середа, 17 квітня 2024 р

Мешканці Лахайни повертаються до сцени спустошення

02:08 – Джерело: CNNCNN — 

Розслідування катастрофічних лісових пожеж на острові Мауї, які забрали життя 101 людини, знищили сотні будинків і завдали збитків на 6 мільярдів доларів США, виявили низку проблем із підготовкою та координацією надзвичайних ситуацій до та під час стихійного лиха.

Серед них: головні офіцери та деякі співробітники пожежної служби Мауї використовували «WhatsApp» для оновлення інформації про ситуацію, але не всі в департаменті використовували додаток. І було «мінімальне» попереднє розміщення персоналу та обладнання після того, як Національна метеорологічна служба випустила попередження про червоний прапор перед чотирма великими лісовими пожежами, які спалахнули 8 серпня 2023 року.

Але в новому 84-сторінковому звіті , підготовленому Західною асоціацією керівників пожежної охорони, також визнається «обмеженість ресурсів усього острова, які були вкрай загрозливі через обсяг і масштаб колективних інцидентів».

«Після проведення понад 200 інтерв’ю та перегляду численних наборів даних стало зрозуміло, що чотири великі лісові пожежі підштовхнули (пожежну службу Мауї) до безпрецедентного рівня напруги. Незважаючи на це, колективні дії МФД і правоохоронних органів врятували багато життів і майно на всьому острові», – йдеться в повідомленні.

«Майже всі співробітники та транспортні засоби MFD на Мауї були задіяні. Система реагування на надзвичайні ситуації не зламалася, а скоріше виявилася нездатною домогтися екстремальних погодних умов і пожежі. Співробітники витримували зміни по 36 годин або більше і ризикували своїм життям, відважно намагаючись зупинити поширення вогню та врятувати життя».

Звіт був опублікований за день до того, як генеральний прокурор Гаваїв оголосив про першу хвилю результатів розслідування, проведеного її офісом та Науково-дослідним інститутом пожежної безпеки.

Ці початкові висновки включають детальну хронологію подій. Наступна хвиля висновків буде оприлюднена пізніше цього року, сказав генеральний прокурор.

Але вже у звіті асоціації головних пожежників виявлено безліч проблем і проблем, а також 111 рекомендацій щодо того, як допомогти запобігти або пом’якшити такі катастрофи в майбутньому.

Що виявив 84-сторінковий звіт

– «Дзвінки та текстові повідомлення є основними методами зв’язку для укомплектування транспортних засобів», – йдеться у звіті. «З деякими співробітниками не зв’язувалися, і вони не знали про поточні інциденти. Керівники та деякі співробітники MFD використовують додаток «WhatsApp» для оновлення інформації про ситуацію, але його використання не є універсальним у відділі».

У звіті пропонувалося створити автоматизовану систему для сповіщення всього персоналу про велике розгортання та дозволити начальникам батальйонів взяти командні машини додому, «щоб БК, які не працюють, могли легко реагувати зі свого місця проживання» під час термінових подій.

– «Немає офіційних міжострівних або державних угод про взаємодопомогу між пожежними підрозділами, що призводить до громіздкого та повільного процесу переміщення обладнання», – йдеться у звіті. «Однак додатковий персонал у несприятливі часи дійсно може мати значення, особливо для підтримки операцій з гасіння пожеж».

У звіті рекомендовано укласти державну угоду про взаємодопомогу, а також «міжострівну програму парку двигунів», де держава закуповує та підтримує певну кількість двигунів типу 3, типу 4-6 для спільного використання на кожному острові. Стандартизація моделі/типу забезпечує узгодженість навчання та операцій на островах».

– Після того, як 5 серпня Національна метеорологічна служба опублікувала попередження про червоний прапор на період із 7 по 9 серпня, «відбулося мінімальне підвищення персоналу та попереднє розміщення ресурсів», – йдеться у звіті.


«Начальники батальйонів ініціювали укомплектування деяких ресурсів вранці 8 серпня» — у день, коли спалахнули чотири великі лісові пожежі.

У звіті рекомендовано створити розвідувальний центр «для постійного моніторингу поточних і прогнозованих надзвичайних подій і сприяння обміну відповідними даними», а також «підвищити штат і запропонувати відповідні ресурси на основі брифінгів розвідки».

– Обізнаність і розуміння громадськістю ризиків лісових пожеж також є найважливішими. «Як і на материку, персонал, політики та громадськість можуть не помітити ескалацію лісових пожеж, доки не розгорнеться надзвичайна подія, як це спостерігалося в серпні», — йдеться у звіті.

«Починаючи з 2010 року було проведено безліч досліджень, присвячених таким темам, як зміна клімату, умови палива та зростаючі вимоги до роботи пожежників. Політики стикаються з проблемою вирішити, чи буде достатньо лише публічної освіти, чи є необхідність у змінах політики та правозастосування для кращого вирішення проблеми лісових пожеж».

– У звіті зазначено численні проблеми, пов’язані з евакуацією, зокрема проблеми зі зв’язком і перешкоди, які заважали або блокували евакуацію.

«8 серпня шляхи евакуації по всьому острову були перекриті поваленими стовпами електропередач, деревами та дротами, що загострило існуючі проблеми з доступом до районів і виходом із них», — йдеться у звіті.

«МФД по радіо звернулося до правоохоронних органів з проханням сприяти евакуації. Незважаючи на те, що правоохоронні органи були частиною структури ICS, відсутність спільного розміщення командних пунктів інцидентів (ICP) частково пояснюється динамічним характером інцидентів і наявним персоналом».

У звіті пропонується співпрацювати з правоохоронними органами та представниками державного управління з надзвичайних ситуацій, щоб «визначити ключові маршрути доступу та розробити плани на випадок надзвичайних ситуацій».

«Визначивши ключові шляхи доступу, співпрацюйте з Гавайською електричною компанією, щоб перемістити прилеглу інфраструктуру, потенційно підземну, для підвищення безпеки шляхів евакуації», — йдеться у звіті.

Крім того, у звіті йдеться, що спроба повідомити про евакуацію «перехідному туристському населенню, яке розмовляє кількома мовами, є серйозною проблемою».

Він рекомендує співпрацювати з державними чиновниками з управління надзвичайними ситуаціями щодо повідомлень про евакуацію кількома мовами

Хоча питання залишаються, зміни вже відбуваються

Через сім місяців після лихових лісових пожеж досі невідомо, що стало причиною найбільш руйнівного пекла – пожежі в Лахайні , яка вбила 101 людину та випалила тисячі акрів.

«Це все ще розслідується Бюро з питань алкоголю, тютюну, вогнепальної зброї та вибухівки», — заявив у вівторок керівник пожежної служби Мауї Бред Вентура.

Начальник пожежної служби похвалив своїх пожежників за те, що вони врятували багато життів, незважаючи на особисту трагедію.

«Пожежі в Лахайні гасили пожежники, оскільки вони добре знали, що їхні будинки горять у той самий момент», — сказав Вентура.

Вентура був представником пожежної служби, який замовив незалежний 84-сторінковий звіт, присвячений проблемам його відділу та пропозиціям щодо покращення.

У звіті про завершення дії було схвалено ініціативу пожежної служби Мауї, спрямовану на покращення ситуації.

«Ми вітаємо MFD за швидкі дії щодо вирішення проблем, визначених у цьому звіті про результати діяльності, замість того, щоб чекати рекомендацій звіту про результати діяльності», — йдеться у звіті.

Наприклад, пожежна служба Мауї вже співпрацювала з правоохоронними органами, щоб перевірити нове програмне забезпечення для евакуації, розробила плани збільшення персоналу під час попереджень про червоні прапори та взяла на себе зобов’язання щодо програми заміни автопарку, йдеться у звіті.

«Ми віримо, що цей звіт сприятиме процесу відновлення, спонукаючи до дій і державної політики, які підвищать готовність до майбутніх великих інцидентів».

Піт Берн з CNN взяв участь у цьому звіті.

https://edition.cnn.com/2024/04/17/us/hawai-maui-wildfire-report/index.html

***

ФАЙЛ-ФОТО: снаряди згорілих будинків і будівель залишилися після лісових пожеж у Лахайні

Автор — Дженніфер Сінко Келлехер, Associated Press

Автор — Ребекка Бун, Associated Press

Автор — Клаудія Лауер, Associated PressЗалиште свій відгук

У звіті пожежної служби Мауї про смертоносну лісову пожежу докладно розповідається, що вона не зрівнялася з безпрецедентними пожежами

Нація 17 квітня 2024 р. 14:44 EDT

ГОНОЛУЛУ (AP) — Коли в серпні минулого року на острові Мауї спалахнули лісові пожежі, деякі пожежники перенесли постраждалих через зруйновані лінії електропередач у безпечне місце, а тих, хто вижив, укрили в своїх двигунах. Інший знову і знову в’їжджав на мопеді в охоплений охопленням палаючим районом, по черзі відганяючи людей від небезпеки.

Але, незважаючи на те, що 8 серпня 2023 року пожежна служба Мауї задіяла майже весь свій персонал і транспортні засоби, вона не змогла зрівнятися з безпрецедентною серією пожеж, у тому числі пожежею, яка вбила 101 людину в історичному місті Лахайна, згідно з повідомленням нещодавно опублікований звіт.

Згідно зі звітом, оприлюдненим у вівторок Західною асоціацією керівників пожежної охорони, працівники пожежної служби Мауї «ризикували своїм життям у відважних зусиллях, щоб зупинити поширення пожежі та врятувати життя», і зараз «борються з питаннями про те, що вони могли б зробити». вчинили по-іншому, і ця думка, ймовірно, зберігатиметься протягом решти їхніх кар’єр».

Це була перша з двох важливих оцінок найбільшої смертоносної лісової пожежі в США за століття, яка була опублікована цього тижня. Очікується, що в середу генеральний прокурор Гаваїв опублікує першу фазу всеосяжного звіту, який включатиме 72 години до, під час і після пожежі.

У звіті департаменту описуються труднощі та жахливі умови, з якими стикаються пожежники, повертаючись до знову розгорілої пожежі в Лахайні, включаючи багато ресурсів, які розгортаються в інших місцях, споруди, які швидко загоряються під час сильного вітру, і зруйновані лінії електропередач, що ускладнює переміщення ресурсів.

У ньому визначено 17 конкретних проблем, з якими стикається департамент, включаючи погано укомплектовані пожежні машини, відсутність угод про взаємодопомогу між округами Гаваїв та обмежене обладнання, а також містить 111 рекомендацій, спрямованих на запобігання подібних катастроф у майбутньому.

«Стався найгірший сценарій, пожежні гідранти почали втрачати воду», — пишуть автори. «Невідомо, чи велика кількість горілих будинків спричинила збій водопостачання, чи резервуари для водопостачання не були заповнені через ранкову втрату електроенергії».

У звіті описується, що вантажівка опинилася між зруйнованими лініями та полум’ям, що швидко наближається. Один член екіпажу зміг виїхати на меншій машині та повернути поліцейських для евакуації екіпажу. Вони притиснулися до одного боку вантажівки, один з них втратив свідомість через невідкладну медичну допомогу, щоб уникнути сильної спеки, перш ніж їх врятують.

Згідно з повідомленням, усе сталося до 16:30.

«Були пожежники, які гасили пожежі в Лахайні, оскільки вони добре знали, що їхні будинки горять», — сказав начальник пожежної служби Бред Вентура під час прес-конференції в Кулі у вівторок. «Були пожежники, які рятували людей і тримали їх у своїх апаратах протягом кількох годин, поки вони продовжували евакуювати інших».

Вентура сказав, що «неймовірно пишається» відповіддю, але вважає, що департамент завжди може вдосконалюватися.

Одна з рекомендацій полягає в тому, щоб департамент тримав усі резервні транспортні засоби готовими до роботи. Відповідно до звіту, на розгортання додаткових двигунів, які були в режимі очікування для великих інцидентів, знадобилося до години, оскільки їх потрібно було укомплектувати належним обладнанням. У звіті не сказано, чого вони пропали.

У звіті також описується хаос після того, як пожежа вийшла з-під контролю. Близько 6 вечора, повідомляється, пожежні машини проїхали через зруйновані лінії електропередач, доставляючи евакуйованих у безпечне місце. Одна команда натрапила на пару, яка знайшла дитину, а інша витягла людей з води біля морської стіни після того, як вони стрибнули в океан, щоб уникнути полум’я.

У звіті говориться, що ретранслятор забезпечував підтримку радіозв’язку, незважаючи на пошкодження стільникових веж і оптоволоконного кабелю, що призвело до збою стільникової мережі, але вони були перевантажені через «різноманітність» невідомих причин.

Інші рекомендації включають створення загальнодержавної програми взаємодопомоги та плану евакуації для жителів і туристів, які розмовляють різними мовами.

Багато факторів, які спричинили катастрофу, вже відомі: шторм, що обрушився на острів, обірвав лінії електропередач і зніс частини дахів, а сміття заблокувало дороги по всій Лахайні.

Компанія Hawaiian Electric визнала, що одна з її ліній електропередач впала і спричинила пожежу в Лахайні вранці 8 серпня, але комунальна компанія заперечує, що ранкова пожежа спричинила полум’я, яке охопило місто пізніше того ж дня.

Приблизно 40% протипожежних ресурсів округу Мауї вже були задіяні для боротьби з іншими лісовими пожежами в іншій частині острова.

Меншій пожежній групі було доручено боротися з будь-якими спалахами в Лахайні. Ця бригада взяла ранкову пожежу під контроль і навіть оголосила про її ліквідацію, а потім перервалася на обід. Коли вони повернулися менше ніж через годину, полум’я спалахнуло в тому самому районі та швидко поширилося на більшу частину.

ДИВІТЬСЯ: Як студенти з Гаваїв переконали школи надати безкоштовні менструальні продукти

«Наші пожежники добре навчені, вони добре екіпіровані. По суті, вони змушені приймати рішення щодня, маючи найкращу доступну інформацію», — сказав Гіза про вихід екіпажу. «Це 20-20 заднім числом, але наші екіпажі зробили все, що вони зазвичай роблять при пожежах».

Мобільний зв’язок та Інтернет також часом переривалися в цьому районі, тому декому було важко викликати допомогу чи отримати інформацію про пожежу. Крім того, співробітники служби надзвичайних ситуацій не використовували розгалужену мережу надзвичайних сирен на Гаваях, щоб попередити жителів Лахайни. У звіті про результати також рекомендовано, щоб чиновники провели аналіз стільникової системи острова.

Через сильний вітер службам швидкого реагування часом було важко зв’язатися по радіо, а оператори 911 і диспетчери екстрених служб були переповнені сотнями дзвінків.

Поліція та електрики намагалися відвести людей від доріг, які були частково або повністю перекриті лініями електропередач. Тим часом люди, які намагалися втекти з палаючих районів, заповнили кілька вулиць у місті та за його межами.

Затор залишив деяких у пастці в своїх автомобілях, коли вогонь наздогнав їх, а інші, які були біля океану, кинулися врятуватися.

У звіті також підкреслюється вразливість, що ґрунтується на драматичних змінах, які зазнав Мауї після приходу жителів Заходу та перетворення землі на плантації ананасів і цукру в 19 столітті. Коли їх закрили наприкінці 1900-х років, перелоги вкрилися агресивними травами. Це та тривала посуха створили «леткий паливний шар» для пожежі, йдеться у звіті.

Приблизно 3000 об’єктів нерухомості було знищено, коли вогонь охопив Лахайну, завдавши збитків у розмірі понад 5,5 мільярдів доларів, за даними офіційних осіб штату.

Бун повідомив із Бойсе, Айдахо, а Лауер із Філадельфії. Одрі МакЕвой внесла свій внесок.

https://www.pbs.org/newshour/nation/maui-fire-department-report-on-deadly-wildfire-details-how-it-was-no-match-for-unprecedented-blazes